Nem oly régen az alábbi tejet reklámozó plakátra lettem figyelmes. Félreértés ne essék, örülök, hogy a magyar tej fogyasztását próbálják élénkíteni, mégis kicsit vicces (nemcsak az ugráló tehén miatt) már maga az ötlet is. Tej, mint új reklámozandó márka.
Akkor azt gondoltam ezt nem lehet überelni, ez azonban gyorsan felülíródott. A hétvégi Balaton Soundon a különféle reklámanyagok között a következő hirdetést sikerült felfedeznem.
Valószínűleg nem a fesztivál apropójából helyezték ki, hiszen az ilyen típusú rendezvények italpalettáján kicsit magasabb alkohol tartalmú folyadékok szerepelnek. (És azt sem hiszem, hogy a más élvezeti szerek fogyasztói kedvéért készült). Ezen a rendezvényen pedig különösen furcsán festett a márkás rövidek és koktélok mellett. Bár gyanítom, túl sok embernek nem tűnt fel a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. (DRV) hirdetménye. Ők azért mindent megtettek a víz népszerűsítése érdekében.
A plakát összességében jól van kialakítva. A kép, a színek rendben vannak, szerintem a vízből sikerült mindent kihozni, amit lehetett, ugyanakkor nem értem, hogy a szavak miért íródtak különböző méretűre. Ha végignézzük a felsorolt tulajdonságokat: egészséges, finom, mindig van otthon. Ezekbe számos esetben bele lehet kötni, hiszen van ahol ihatatlanul klórozzák, arzénos vagy éppen elzárják és órákig nincs. Tehát a méretezés nyilvánvalóan nem a tulajdonságok valóságtartalmát szimbolizálja. Így azonban nagyon furcsán néz ki. Végignézve a felsorolt jellemzőket, egyet azért hiányolok a listáról, ez pedig az olcsóság, ennél olcsóbb italt ugyanis nem igen találunk a piacon.
Mindenesetre elgondolkoztató, hogy idáig jutottunk, hogy a csapvizet is reklámozni kell.