Az alábbiakban egy nagyszerű reklámcsemegét szeretnék bemutatni Angliából.
Első látásra nagyon töménynek tűnt a Volkswagen hirdetése, de éppen emiatt különleges és figyelemfelhívó.
Általában, ha egy ábrán vonalak találhatóak, azok aláhúzásként szerepelnek, azzal a céllal, hogy kiemeljék a lényeget. Ezen a plakáton épp az ellenkezője történik. Itt a piros csíkok azon túl, hogy színük miatt is nagyon vonzzák a tekintetet, éppen azzal hangsúlyozzák a lényeget, hogy eltakarják a felesleget. Ezzel egyfajta feladvány hatását is keltik, ami arra ösztönzi a járókelőt, hogy a szöveg megfejtésével növelje sikerélményét.
Persze aki a felesleges körítésekre is kíváncsi, végigolvashatja az áthúzott részt is. Kíváncsi vagyok, hányan teszik ezt meg.
Miután egészen a hirdetés jobb alsó sarkáig tart a szöveg és a „feladvány”, a logó elhelyezése nagyszerűen zárja a hirdetés üzenetét.
Egyetlen szempontból nem értek egyet a tervezőkkel. A jobb felső sarokban szereplő honlapcím szerintem nagyon kiesik az olvasás folyamából, annyira, hogy szinte feleslegessé is válik. Vagy az alsó zónában lenne érdemes elhelyezni, vagy tekintettel a Volkswagen jel egyértelműségére, egyszerűen elhagyni.
Ettől eltekintve, azt hiszem, ez a plakát tényleg jó példa a hatékonyságra!
Egyszerűen hatékony
2010.05.04. 13:59Címkék: volkswagen autó hatékony
A bejegyzés trackback címe:
https://grafter.blog.hu/api/trackback/id/tr201973848
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
csintalanka 2010.07.19. 13:58:11
Ez tök jó! Tényleg feladvány érzés, nagyon bírom az ilyeneket. Mint annak idején a nescafe fejtörők a villamoson...