Lássuk, mely plakátokról érdemes megemlékezni az áprilisi és májusi időszakból.
A Westend divattörténeti fotókiállítást reklámozó plakátja elég érdekesen közelítette meg a korszakok közötti különbséget. Az üljenek a lányok ölébe a lányok megoldásra nyilván sokan felfigyeltek, viszont valószínűleg nem véletlenül, hogy a hirdetés témája, csak egy apró betűs említésből derül ki.
Nagyon szimpatikus kezdeményezés volt a Pedigree Örökbefogadási Programja, melyhez mind illusztrációban, mind a szöveget tekintve egy nagyon megnyerő plakát készült.
Furcsa plakáttal állt elő tavasszal az Országos Mentőszolgálat, mely a szélütés tüneteire, veszélyeire hívja fel a figyelmet. Elég furcsának találom, hogy egy ilyen hirtelen fellépő, gyakran végzetes betegséget így, egy metró aluljáróban elhelyezett plakáton reklámoznak. Nem gondolom, hogy adott helyzetben valakinek ez lenne az első gondolata, hogy a 104-et hívja és sajnos az a tapasztalatom, hogy egy rosszullét esetén embertársainktól sem várhatunk túl sok segítséget.
Az M&Ms celebesített figurái a fárasztó poénjaik ellenére is szerethetőek. A plakátok egyébként jó grafikájúak és határozottan figyelemfelkeltő a színviláguk.
A Snickers rosszfiús kampánya elég ütősre sikerült. A magyar közönség számára valószínűleg megérte elővenni a Szupercsapat fenegyerekét, hiszen egy időben nagyon népszerű volt a sorozat. A plakát és a szpotok is egyaránt figyelemfelkeltő alkotás.
(Zárójelben jegyezném meg, hogy feltévedtem a Snickers honlapjára, ahol meglepődve tapasztaltam, hogy 18 felettiek számára készült az oldal (a 2001 előtt születettek viszont nem tudnak belépni.))
Az utóbbi időben az egészséges életmód és a táplálkozás egyre jobban a figyelem középpontjába kerül, ami a reklámok, plakátok terén is megmutatkozik. A MédiaUnió színes reklámanyagai mellett a Flóra is egyre komolyabb kampányt folytat a szívbarát margarin népszerűsítésére. 2009-es hirdetéssorozatuk szívillusztrációi igazán ötletesre sikerültek.
A következő részben a nyári plakátokról emlékezek majd meg.