Néhány hete arra lettem figyelmes, hogy a nagy körút tele van piros színű plakátokkal. Persze a színekből és formákból azonnal kiderült, hogy mit reklámoznak, de kicsit furcsáltam a dolgot, hiszen egy már piacon lévő, népszerű terméket hirdettek minden második telefonfülke oldalán. Persze erre a nagy „újratöltésre” magyarázatul szolgálhat, hogy újra beindult a fesztivál időszak, ami elképzelhetetlen a röviditalok nélkül, mégis kissé túlzásnak érzem a megjelenést.
Közel öt év telt el a Zwack család által véghezvitt márkafiatalítás, az Unicum Next bevezetése óta. Az ital már akkor nagyon gyorsan népszerűvé vált a fiatalok körében, hiszen egy édesebb és alacsonyabb alkohol fokú termékkel sikerült azokat is a fogyasztók közé csábítani, akik korábban nem kedvelték az eredeti ízt. Akkor a Next bevezetésére komoly kampányt indítottak. Biztosan mindenki emlékszik még a vicces reklám szpotokra és a bölcsességeket megállapító rajzfilmfigurákra.
A mostani plakát egyszerű, letisztult, nagy piros felületen lényegretörően jelenik meg az összetéveszthetetlen formájú üveg, amely még szöveg nélkül is mindenki számára könnyen azonosíthatóvá teszi a márkát. A piros-fekete párosítás eleve egy erősen figyelemfelkeltő megjelenést ad a hirdetésnek.
A felső zónában szereplő idézet a korábbi reklámok humorát őrzi, főként az alatta lévő „spicces” üvegekkel együtt.
A szlogen fiatalos, kalandra buzdít. A betűtípus könnyed, illik a szöveg tartalmához, ugyanakkor (ugyanúgy, ahogy számomra az Unicum is) kicsit tömény, túl kicsi a szótávolság, ami miatt a szöveg összefolyik.
Összességében a plakát hatásos és figyelemfelkeltő. És ami igazán unikum, az a termék neve, hiszen a nextes X révén jól becsempészhetővé vált a márkajel, ami egy ötletes, trendi logót eredményezett.
De vajon felülmúlhatja-e a Next a tradícionális ízt?