Magyarországon az utóbbi időben egyre komolyabb méreteket ölt a pókerőrület. Baráti társaságokban esti programként, versenyszerűen, vagy csak egyszerűen a tv-ből nézve a Korda-féle közvetítést egyre több ember figyelmét köti le a kártyajáték.
Eddig nem szembesültem kültéri hirdető felületen ehhez kapcsolódó plakáttal, mostanra azonban úgy tűnik a póker „médiazajából” már ehhez az eszközhöz kell nyúlni a siker érdekében.
Az egyik szerencsejátékokkal foglalkozó cég a mellékelt hirdetéssel próbálja tovább népszerűsíteni a játékot.
A hirdetés ugyan ötletes, hiszen a Nirvana album óta jól ismert „úszó” gyermekes jelenettel nyit, ugyanakkor egy kicsit már elcsépelt megoldás. Mégis azt nyilván magyaráznom sem kell, hogy a siker egyik biztos kulcsa lehet, ha gyermeket jelenítünk meg a hirdetésben.
Ennél azonban egy komoly módszert is használtak a készítők. Olyan össze nem illő képek kombinációját (ún. blickfangot) jelenítenek meg (kisgyerek arcon bajusz és napszemüveg), ami biztosan felkelti a járókelők figyelmét. Bár viszonylag sok időt igényel, hogy rájöjjünk mit is reklámoznak valójában. Ebben segít a sarkokban található, kártyalapszerű megjelenítés
A szövegezés viszont eléggé következetlen és aránytalan. A „Senki sem születik nagymenőnek” szlogen vicces és a képpel együtt teljesen jól megállja a helyét, de összességében a feliratok rendszertelenek, átláthatatlanok. A kép harmadik harmadában lévő szöveges rész egyrészt nagyon sok és tömény, másrészt nem világos, hogy mi a hirdetés tényleges mondandója és mi a reklám tárgya. Először beszélnek arról, hogy megtanítják a pókert, utána pedig bajnokságra hívnak fel. A kettő számomra kizárja egymást.
Kevesebb információval és lényegretörőbb feliratokkal hatékonyabb is lehetne a reklám. Ettől függetlenül a pókerrajongók figyelmét feltehetően sikerül majd felkelteni.
De vajon miért pont ez a játék vált ennyire népszerűvé?