Pókerarc

 2009.05.14. 16:32

Magyarországon az utóbbi időben egyre komolyabb méreteket ölt a pókerőrület. Baráti társaságokban esti programként, versenyszerűen, vagy csak egyszerűen a tv-ből nézve a Korda-féle közvetítést egyre több ember figyelmét köti le a kártyajáték.

Eddig nem szembesültem kültéri hirdető felületen ehhez kapcsolódó plakáttal, mostanra azonban úgy tűnik a póker „médiazajából”  már ehhez az eszközhöz kell nyúlni a siker érdekében.

Az egyik szerencsejátékokkal foglalkozó cég a mellékelt hirdetéssel próbálja tovább népszerűsíteni a játékot.

A hirdetés ugyan ötletes, hiszen a Nirvana album óta jól ismert „úszó” gyermekes jelenettel nyit, ugyanakkor egy kicsit már elcsépelt megoldás. Mégis azt nyilván magyaráznom sem kell, hogy a siker egyik biztos kulcsa lehet, ha gyermeket jelenítünk meg a hirdetésben.

Ennél azonban egy komoly módszert is használtak a készítők. Olyan össze nem illő képek kombinációját (ún. blickfangot) jelenítenek meg (kisgyerek arcon bajusz és napszemüveg), ami biztosan felkelti a járókelők figyelmét. Bár viszonylag sok időt igényel, hogy rájöjjünk mit is reklámoznak valójában. Ebben segít a sarkokban található, kártyalapszerű megjelenítés

A szövegezés viszont eléggé következetlen és aránytalan. A „Senki sem születik nagymenőnek” szlogen vicces és a képpel együtt teljesen jól megállja a helyét, de összességében a feliratok rendszertelenek, átláthatatlanok. A kép harmadik harmadában lévő szöveges rész egyrészt nagyon sok és tömény, másrészt nem világos, hogy mi a hirdetés tényleges mondandója és mi a reklám tárgya. Először beszélnek arról, hogy megtanítják a pókert, utána pedig bajnokságra hívnak fel. A kettő számomra kizárja egymást.

Kevesebb információval és lényegretörőbb feliratokkal hatékonyabb is lehetne a reklám. Ettől függetlenül a pókerrajongók figyelmét feltehetően sikerül majd felkelteni.

De vajon miért pont ez a játék vált ennyire népszerűvé?

Címkék: játék kártya gyerek póker blickfang

A bejegyzés trackback címe:

https://grafter.blog.hu/api/trackback/id/tr541121628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szappan 2009.05.14. 16:57:29

Sosem lehet elég korán kezdeni. Lehet, hogy a kölyök a legsikeresebb ügyfelük, ezért ő a reklámarc

kom-mentalista 2009.05.14. 17:00:23

Kordát neee! Egyáltalán nem vicces, ahogy közvetít, de annál csak Klárika az idegesítőbb, hogy mekkora szakértő...

bódi 2009.05.14. 17:05:00

Tényleg eléggé kusza a plakát, én se találnám ki egyből, hogy ez pókert jelent...
süti beállítások módosítása