Az európai parlamenti (EP) választások közeledtével az utcai hirdetések között is egyre gyakrabban jelennek meg a politikai kommunikáció elemei. Annak apropóján, hogy az MDF parlamenti frakciója épp a mai napon szűnt meg, szeretnék az újonnan induló Politikai hirdetések rovat első bejegyzéseként néhány szót ejteni az elmúlt időszak „konzervatív plakátterméséről”.
Biztosan sokan emlékeznek még a haláladó eltörlését népszerűsítő képekre. A haláladó és az adó halála közötti párhuzam megjelenítése egészen zseniális ötlet. A félig nyitott koporsó motívuma pedig különösen találó, hiszen szándékosan, vagy sem, jól jelképezi, hogy az elképzelés csak részben sikerült. A pártra jellemző négyszögletes formák jól szimbolizálják egyrészt a konzervativizmust, másrészt a téma komolyságát.
A második kép szinte önmagáért beszél. A két Pinocchio figura a hazudós hosszú orral, a két nagy politikai párt színébe öltöztetve, jól tükrözi az MDF szerinti jelenlegi helyzetet. Üzenetükkel pontosan azt a problémát emelik ki, ami a választópolgárok számára a legvisszatetszőbb tényező a magyar politikában: hitelét vesztették a politikusaink. Valójában a kép annyira jól kódolt, hogy a hozzárendelt szöveg rövidsége ellenére is már-már sok információt jelenít meg. Akár annyi is elég lenne: Tudunk jobbat! MDF
Ezzel egyúttal megoldási javaslatot is kínálnak a kialakult helyzetre, egy olyan szlogennel, amit a Jobbik is bőven megirigyelhet (különösen a „szlogenpályázatukat" figyelve). Mondjuk az MDF konkrét megoldási javaslatára is kíváncsi lennék azért, mi/ki lenne az új Bokros Lajos?
Összességében az MDF plakátjai most nagyon ötletesek, képileg nagyon eltaláltak, formailag is következetesek. Azt kell mondjam, hogy az egyetlen gyenge pont a történetben maga a hirdetés tárgya, a küszködő párt. Sajnos ez viszont elég ahhoz, hogy a profin felépített hirdetés teljesen hiteltelenné váljon?
Erre várom véleményeteket.