Évvége közeledtével mindenhol összefoglalók, elemzések készülnek az év történéseiről. Ennek apropóján szeretnék indítani egy sorozatot, amely hónapokra bontva bemutatja azokat a plakátokat, melyekre nem került sor év közben, mégis említést érdemelnek.
Miután a Grafter blog februárban kezdte meg működését, pillantsunk vissza a februári időszakra.
A Kulturális Turizmus Éve alkalmából indított népszerűsítő kampány igazán dicséretes.
„Itthon láss csodát” plakátsorozat indás megoldása és a kapcsolódó illusztráció ugyanakkor kissé kaotikusra sikerült. Sokat akartak bemutatni, ami túlzsúfolttá tette a képet. Ráadásul milyen országimázs az, amiben borult, viharos háttérrel reklámoznak?
Pannon puma helyett itt a pannon nyúl. Olyan mintha a cég annyira előrelátó lett volna, hogy már januárban megjelentette a húsvéti témájú plakátjait. A címből kiindulva nyilván a Valentin-nap volt a célpont, bár a jelmezek alapján a farsang sem kizárt.
A Művészetek Palotáját reklámozó plakátot nem bonyolították túl. Színösszeállításával és illusztrációjával mégis figyelemfelkeltő. Ugyanakkor az ábrát nézve előbb asszociálok egy mobilreklámra, mint kulturális eseményre.
A Tallózó ötletes rejtvénye hónapok óta szórakoztatja a járókelőket és villamosra várakozókat. A módszer nagyon jó, a baj csak annyi, hogy jelen hirdetés esetében eltereli a figyelmet a termékről. Én például akármikor láttam ezt a plakátot, mindig részletesen megfigyeltem az ábrát, a lényeg viszont soha nem ragadt meg. A kiadvány címét érdemes lett volna pl. a betűmérettel jobban hangsúlyozni.
A következő részben többek között Demszky és az APEH plakátja kerül bemutatásra.