Nem nehéz kitalálni, mi ihlette a Szerencsejáték Zrt. munkatársait, illetve az általuk megbízott ügynökséget, hogy az új kampány a „Tolerancia a hétköznapokért” címet kapja, hiszen valljuk be, egyre több esemény utal arra, hogy a lakosság veszít a türelméből. A kampány kivitelezésének egyes elemei ugyanakkor egészen furák.
Kevés értelmetlenebb plakát született, mint a képen látható "vicsorgókutyás" alkotás. Ha a cél a figyelemfelkeltés volt, akkor az sikerült, hiszen „Az állatok is szétszedik egymást. Csak nem az a vita tárgya, hogy ki, hogy nézett a közértben” szöveget legalább háromszor el kell olvasni ahhoz, hogy rájöjjünk, nincs semmi értelme. És őszintén szólva a vizuális megjelenítés sem sikerült túl jól.
Hasonlóan életszagú a másik, szarvasos plakáton szereplő tartalom: „ Az állatok is ölre mennek. Csak nem az a vita, hogy kinek az anyja hova menjen”.
A téma szempontjából legötletesebb és leghatékonyabb megoldást az utakon tanúsított toleranciát hangsúlyozó „anyázós” plakát nyújtja. Az első pillantásra fejfájás csillapító reklámra emlékeztető hirdetésből az irónikus hangvételű szöveg révén könnyen átjön a mondanivaló. Ráadásul egy olyan eldöntendő kérdés szerepel itt, amire normál esetben az ember lelkiismerete azt diktálja, hogy "igen" választ adjon és megpróbálja visszafogni magát.
A plakátokhoz egyébként kiváló kihelyezési stratégia társul, hiszen sikerült olyan útszakaszok mentén megjelenni, ahol a leggyakoribbak (M7 mentén vagy épp a Margit körúton) a torlódások, így mindenkinek van ideje a dugóban ülve tanulmányozni és végiggondolni az olvasottakat.
Kampány az anyázás ellen
2009.07.29. 12:09Címkék: szerencse anyázás szerencsejáték toleráns
A bejegyzés trackback címe:
https://grafter.blog.hu/api/trackback/id/tr351275365
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kom-mentalista 2009.07.29. 12:21:18
Szerintem az előző kampány is elég szánalmas, vagy inkább elkeserítő, ahol Kemény Dénes szájába adták, hogy "Hiszünk a szerencsébe". Nekik már csak az maradt?
Bíró Zoltan WWW.grain.hu · www.grain.hu 2009.07.29. 16:40:35
BÍRÓ VONZÁS: AVAGY A FOTON VONZZA-E A TÖMEGET?
grain.hu/birovonzas.htm
grain.hu/birovonzas.htm
borsócska 2009.07.29. 16:47:24
"Ráadásul egy olyan eldöntendő kérdés szerepel itt, amire normál esetben az ember lelkiismerete azt diktálja, hogy "igen" választ adjon és megpróbálja visszafogni magát."
Szerintem inkább NEM a lelkiismeretes válasz (illetve az elvárt helyes válasz).
Szerintem inkább NEM a lelkiismeretes válasz (illetve az elvárt helyes válasz).
eurOP · http://www.eupalyazat.blog.hu 2009.07.29. 16:54:58
@borsócska:
Igen, NEM! így értsd.. :)
a mondat befejezése megadja a jelentést, ebben mindenki egyetért, sztem ez a lényeg.
Igen, NEM! így értsd.. :)
a mondat befejezése megadja a jelentést, ebben mindenki egyetért, sztem ez a lényeg.
szbszig 2009.07.29. 17:32:41
Az ominózus szöveget leginkább azért kell elolvasni háromszor, és azért nincs így semmi értelme, mert helytelenül van írva. Helyesen ez lenne:
"Csak nem az a vita tárgya, hogy ki hogy nézett a közértben."
Hiszen a második hogy a hogyan szónak a rövid alakja, és ezért a vessző nemcsak felesleges, hanem egyenesen megtévesztő...
"Csak nem az a vita tárgya, hogy ki hogy nézett a közértben."
Hiszen a második hogy a hogyan szónak a rövid alakja, és ezért a vessző nemcsak felesleges, hanem egyenesen megtévesztő...
nulacka 2009.07.29. 17:56:11
@szbszig: az hagyján, de ez nem kérdőmondatnak indult?
a_tom 2009.07.29. 18:08:25
A közértes utalás tényleg értelmetlennek tűnik.
Bár volt pár napja egy poszt a zolivagyok blogon(most nem találom, lehet törölték) ami pont arról szólt hogy nagyon dühös, mert a közértben a biztonsági őr követte és nézte!!! Lehet erre a mostanra már valószínűleg mindenki által ismert történetre utaltak :)
Bár volt pár napja egy poszt a zolivagyok blogon(most nem találom, lehet törölték) ami pont arról szólt hogy nagyon dühös, mert a közértben a biztonsági őr követte és nézte!!! Lehet erre a mostanra már valószínűleg mindenki által ismert történetre utaltak :)
Pipas 2009.07.29. 19:05:25
@szbszig: Beleverték az áltsuliban, hogy a 'hogy' elé vessző kell. Szánalmas.
Á-gica 2009.07.29. 19:19:04
Kedves Blog író!
Hálásan köszönöm a munkám dícséretét, az utolós bekezdésben olvastottakban foglaltakat.
Üdv, Z. Ági
Hálásan köszönöm a munkám dícséretét, az utolós bekezdésben olvastottakban foglaltakat.
Üdv, Z. Ági
Pjotr Fjodorovics 2009.07.29. 19:26:51
@szbszig és @Pipas: szerintem pedig igenis kell a vessző, mert a "ki" és a "hogy(an)" kérdőszavak mint azonos szófajú és szerepű szavak felsorolása, amiket vesszővel választunk el (vd. össze: almát, körtét evett) A vessző akkor nem kell, ha úgy írod, hogy "ki és hogy(an) nézett".
Más kérdés, hogy szerintem is kérdő a mondat, így valóban kérdőjellel kellett volna zárni...
Más kérdés, hogy szerintem is kérdő a mondat, így valóban kérdőjellel kellett volna zárni...
beerbearer 2009.07.29. 19:52:53
kérdő is lehet, de szerintem nem annak íródott. a "ki, hogy nézett a közértben" pedig az alárendelt tagmondat, így jó a pont, mivel a mondat első fele nem kérdés.
gepataki 2009.07.29. 20:19:47
nyomorult idiota mindenbe belekötö magyar modjåra lehuzzåtok a hosszu ideje egyetlen, valoban celjåt elerö, ugyes kampånyt.
gratulålok.
NAGYON JO A "HIRDETES", TÖBB ILYET ORSZÅGSZERTE!!!
gratulålok.
NAGYON JO A "HIRDETES", TÖBB ILYET ORSZÅGSZERTE!!!
que le 2009.07.30. 00:56:28
@gepataki: Ha ez neked tetszik...
Miért lenne ez magyar módi? Tudtommal minden országban létezik olyan, hogy kritika...
Miért lenne ez magyar módi? Tudtommal minden országban létezik olyan, hogy kritika...
Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.07.30. 10:01:29
@gepataki: Hidd el, hogy még így is sokat finomítottam azon, amit eleinte le akartam írni, egyébként pedig nem csak lehúzás szerepel a bejegyzésben. De szerintem erről ne nyissunk vitát, viszont az érdekelne, miből gondolod, hogy ez a kampány elérte a célját?
nav 2009.08.07. 21:28:24
Értelmezhetetlen az egész. Ennél gyengébben nem lehet volna összehozni.
kispista2 2009.08.07. 22:31:08
@gepataki: Igazad van, a kampány elérte a valós célját, a közpénzek elsíbolását a pártok érdekében!
botranybotrany 2009.08.10. 17:35:18
Nekem tetszik ez a kampány. Pont most láttam valamelyik villamosmegállóban, ahol éppen villamospótlók járnak. Ennek következtében elég sok az anyázás.
Mi ebben az érthetetlen? Szerintem aki tud olvasni, felfogja.
Kell a vessző.
Mi ebben az érthetetlen? Szerintem aki tud olvasni, felfogja.
Kell a vessző.
hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.26. 21:47:31
én a régi kettes út kivezetőjén láttam nap mint nap (biciklizés közben) az anyázós reklámot, és mindig az vetődött fel bennem, hogy hallott-e már káromkodást az ötletes "kreatív", amikor ezt a reklámot (micsodát) megalkotta: ti. az emberek nem a másik anyját küldik el valahova, hanem magát a másikat... az anyjába!