Korábban beszámoltam a MédiaUnió nagysikerű, színvonalas kezdeményezéséről, a Nincs de! kampányról és annak utcai hirdetőelemeiről..
A mozgalom legújabb szereplője sokak meglepetésére a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.
A társaság nem is akármilyen megoldást választott. A kifogások hivatalos elszállítójaként, ahogy azt hirdetik magukról, egyrészt saját autóikat felmatricázva, másrészt egy gerillakampány kerében a kukákat teleragasztgatva hívja fel a nagyközönség figyelmét.
Így ütköztem bele én is az ábrán látható hirdetésbe. A dizájn a régi, talán annyi a különbség, hogy még jobban hangsúlyt kap a piros szín, ami jelen esetben ismét a figyelemfelhívás eszközéül szolgál. Így zöld kukákon elhelyezve pedig a már korábban említett piros–zöld kiegészítő színkombináció által alkotott kontraszt révén még inkább szembetűnik az utcán.
„A kifogások hivatalos elszállítója”, illetve a kukákon szereplő „Szemétbe a kifogásokkal” szlogenek viccesek, ötletesek és teljesen jól illeszkednek a kampányhoz. Az értelmüket kevésbé firtatnám, hiszen a kifogások szállítása meglehetősen furcsán hangzik.
Őszintén szólva már az is nagyon nagy eredmény lenne, ha a szemét eltűnne a főváros utcáiról és legalább ilyen szempontból tiszta, egészséges környezetben élhetnénk. Ez persze nem csak a szállítókon, hanem „rajtad (rajtunk) is múlik!”. Így talán ezen a területen is elérhetnénk a nyugat-európai nagyvárosok színvonalát.
Nagyon dicséretesnek tartanám, ha ehhez a kezdeményezéshez csatlakoznának a vidéki közterület-fenntartók és hulladékszállítók is, hiszen ott is van még mit javítani a közterületek tisztaságán.
Sőt, az igazán teljes körű hadművelet az lenne, ha a Csatonázási Művek is csatlakozna a csapathoz. Arra viszont kiváncsi lennék, ők milyen szlogennel állnának elő.