… a Vodafone által meghirdetett Nagy becézőversenynek köszönhetően.
Bár a Valentin nap már elmúlt, Nőnap alkalmából újra lehetőség nyílik egymás becézésére. Valószínűleg ezt a Vodafonnál is így gondolták, hiszem Nyünyő még mindig az utcákon hódít.
Éppen ezért most szeretnék néhány szót ejteni a mobilszolgáltató reklámszakemberei által kiagyalt, szerintem kifejezetten ügyes megoldásról. A mindenre kiterjedő, és láthatóan nagy költségvetéssel rendelkező kampány keretében a marketingkommunikáció számos elemét felfedezhetjük. Mukibuci a telefonfülkéken, Kókuszmenyétke a villamos és a busz ablakában, valamint a Magyarországon egyre népszerűbb matricás gerillamegoldások az újságok mellékletében.
Mégis ami nekem leginkább szemet szúrt és mindenképpen újdonságként hatott, az a képen látható óriásplakát volt. Az igazán feltűnő és játékos betűformákon túlmenően, ami egyébként abszolút illeszkedik a becézés játékosságához, az igazán figyelemfelkeltő motívum a már-már pofátlan módon nagy fehéren hagyott felület volt. És az a felhívás, hogy firkáljam össze.
Az ötlet több szempontból is zseniális. Egyrészt ki ne szeretné kedvesét minél viccesebb és rendhagyóbb formában becézgetni. Másrészt lehetőséget ad a graffitisek és egyéb művészi ambiciójukat kiélni vágyók számára, hogy legálisan helyezzék el alkotásaikat a város látható pontjain (megkímélve ezzel a középületek falait és közlekedési eszközök oldalát :-)). Továbbá egy versenyről van szó, ami mindig nagyobb érdeklődést vált ki, mint egy szimpla hirdetés.
És az sem elhanyagolható szempont, hogy ezzel az interaktív megoldással a fogyasztók önmaguk alkották meg a cég következő plakátjainak tartalmát.
Egyetlen negatív gondolat a reklám kapcsán, hogy maga a VitaMAX extra díjcsomag, számomra kicsit elsikkadt az egész történetben.
Dehogy a Mukibuciról, Nyünyőről és egyéb elképesztő, megjegyezhetetlen nevű becézésről a továbbiakban mindenkinek a Vodafone fog eszébe jutni, az biztos! Olyannyira, hogy egyesek már az ingatlanpiacon is alkalmazzák az ötletet…