Ki jött, ki maradt?

 2009.11.23. 12:53

A Class FM kampányának második szakaszában fény derült a „ki jön?”, „ki marad?” kérdésekre.

Nagy volt a felháborodás, hogy megszűnik a Danubius Rádió. De az igazán érdekes az, hogy tulajdonképpen mi volt a nagy veszteség az emberek számára? Azt a zenei összeállítást sajnálták, amit a Danubius nyújtott? Hát kétlem! Kapásból 3 másik olyan rádiót tudnék mondani, ami hasonló zenei készlettel dolgozott.
Vagy azokat a műsorokat, sokkal inkább műsorvezetőket hiányolják, akiket az évek során megkedveltek? Ebben az esetben sincs sok okuk a panaszra, hiszen a fél csapat ugyanazon a frekvencián folytatja, csak legfeljebb másképp hívják a rádiót.

Végignézve a plakáton szereplő régi és új arcokat, azt csendben megjegyezném, hogy nem igazán értem, Csiszár Jenő mitől olyan nagy talentum, hogy a sport vezetéstől, a tv-s főzőműsoron keresztül, a rádiózásig ő mindenhez ért. Persze hasonló a helyzet a másik 3 plakáton szereplővel is. De van egy igazán nagy különbség: Csiszárral ellentétben ők értelmesen tudnak kommunikálni. Hátha Jenő majd itt bizonyít!

Nézzük inkább a plakátok kivitelezését. A bevezető sorozaton őszintén szólva még teaserhez képest is keveseltem az infót és az illusztrációt. Úgy tűnt, mintha nem tudták volna, mit akarnak kihozni az egészből. Ráadásul nem is igazán volt „felcsigázás”, hiszen szinte mindenki tudta az új rádió nevét és helyét, és az is sejthető volt, hogy a stáb egy része is marad.

A második szakaszban is meglehetősen egyszerű lett az ábrázolás, de itt már megjelenik a logó és a mondandó lényege is. A "Nekem bejön" szlogent ugyan még hiányolom, talán ez majd egy következő sorozat eleme lesz.

A színvilágáról annyit, hogy az egész arculat fiatalos, a megjelenő almazöldes-fekete-fehér színek követik az új trendet.

A szövegrésznél a „jön” és „marad” szavakat még jobban lehetett volna hangsúlyozni a grafológia elemeivel. A jövőbeli, bizonytalanabb dolgok ábrázolására egy talpatlan, jobbra dőlő betű típus jobban illett volna, míg a stabilitás, maradás hangsúlyozására megfelelő egy talpasabb, álló írás. Nyilván az egységes kép kialakítása miatt ezek csak részben teljesültek.

Az biztos, hogy nem véletlen került minden oszlopra a fenti plakátok valamelyike, és nem kis erőforrást igényel majd az új rádiók elfogadtatása. Úgy tűnik erre outdoor területen a Class FM sokkal nagyobb hangsúlyt fordít, mint a Neo. Ugyanakkor szerintem itt is érvényesül majd, hogy minden csoda három napig tart és szépen lassan belenyugodnak az emberek a váltásba…
 

Címkék: rádió danubius teaser class fm

A bejegyzés trackback címe:

https://grafter.blog.hu/api/trackback/id/tr151545973

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "ez Magyarországon is bűncselekmény" 2009.11.23. 18:17:32

Nem kívánom újranyitni a vitát a Sláger és a Danubius megszűntéről, de van egy-két nyugtalanító tény, ami mellett nem tudok szó nélkül elmenni. Magam is kissé hatásvadásznak neveztem a Sláger rádió vezetőjének első felindulásból tett nyilatkozatát, de ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medvemackó 2009.11.23. 18:04:46

A Simicska tulajdonában levô mahír biztos szivesen segített szintén fideszes cimborájának némi plakáthellyel...

tölgyes 2009.11.23. 18:12:09

Csiszár kb. az a szint mint a B-B páros.Nem jobb és nem rosszabb.

petya.bacsi 2009.11.23. 18:13:08

:) Majd ha visszajön a Danubius meg a Sláger (ugye még mindig áll a bál a frekvencia ügyben, az ORTT elnök az ügyészségnél is járt), akkor érdekes lesz ez a ki jön meg ki marad dolog :D

falatkenyér 2009.11.23. 18:21:11

Végre elhallgatott az a két szar,ócska számokat játszó adó.Ezek sem matyóhímzések,de legalább nem kell az agyon játszott szarokat hallgatni.

BKV reszelő 2009.11.23. 18:24:34

A sláger helyén megjelent új cucc kicsit jobb zenei kínálattal nyomul...már ezért megérte. A hülye bocskor meg úgy sírt, mint egy öt éves kislány, ha kitépik a barbijának a haját...pedig ő a legkisebb veszteség...már ha van veszteség.

Szakbarbár (törölt) · http://nezettseg.blog.hu/ 2009.11.23. 18:25:20

"mi volt a nagy veszteség az emberek számára?"
Az emberek számára nem tudom mi, számomra az, hogy az ORTT addig sem túl magas presztizse az én szememben elérte a zérust.

Kiábrándító volt, hogy egy ennyire nyilvánvaló politikai mutyit ilyen könnyen át lehet verni az ORTT-n, illetve a társadalmon.
Kiábrándító volt az is, hogy a rádiós szakma mennyire nem volt szolidáris a Danubiusszal és a Slágerrel. Még kérörvendő hangok is voltak a részükről. Holott, ahogy a politika leosztotta az országos frekiket, úgy fogja ezután ugyanezt tenni a helyiekkel is.

Kicsit most ezzel OFF voltam itt, de én még mindig nem tudtam túllépni magán a döntés körülményein. :(

Jegkoko 2009.11.23. 18:26:34

@falatkenyér: aha hát persze, és lett helyette két halgathatatlanul szar adó.

arany_ember 2009.11.23. 18:27:17

Nagyon béna ez a kritika, kb ezen a szinvonalon van:

"A szövegrésznél a „jön” és „marad” szavakat még jobban lehetett volna hangsúlyozni a grafológia elemeivel."

Gondolom a grafológia helyett a tipográfia volna a helyes kifejezés.
Én mindenesetre levonom a konkurenciát, desztillálok és távozom! :)

fingerbangs 2009.11.23. 18:27:35

csiszar egy szerencsetlen bena faszi, szerintem mar barkit leszopna a szakmaban csak hogy szerepelhessen
mondjuk aki radiot hallgat meg is erdemli ezeket az arcokat

lifelike 2009.11.23. 18:32:02

ORTT meg Majtényi szenvedéséből nekem az jön le, hogy valaki nagyon keményen megfizette az embert, hogy a Sláger és/vagy a Danubius maradjon a frekin, és nem jött össze neki, most pedig megy a kínlódás, meg a jogi próbálkozás, utolsó szalmaszáááál

Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.11.23. 18:32:40

@arany_ember: A grafológia és a tipográfia hasonló, de azért nem ugyanaz. Én az ún. reklámgrafológia módszerét használom, ami még nem annyira ismert és elterjedt.

bag 2009.11.23. 18:33:26

Egyes rémhírek szerint változatlan stábbal tér "vissza" a bumerang a Neora.
Isten oltalmazzon bennünket B-B + a pelenkázóágyon kefélő szőke agyhalottól. +mártanéni-nyockerzsóti-hájbráner szintű szánalomtól

egy ismert rigmus:
Bocskor takarodj!

Bloodscalp 2009.11.23. 18:44:37

@bag: egy ismert rigmus:
Bocskor takarodj!

Te ismersz ilyen rigmust?:)))

bag 2009.11.23. 18:50:09

@Bloodscalp: A személy tetszőleges,(skandálták már egykori min. elnöknek is) de most végre tényleg eltakarodhatna ez a tetű

lüke 2009.11.23. 18:53:47

éljen a Boros Bochkor havi nyócvanból:)

Bloodscalp 2009.11.23. 18:54:33

@bag:
szóval mindegy hogy ki és miért...valaki bekerül a pixisbe és TAKARODJON...

Leeroy of SMV Design 2009.11.23. 18:56:30

A posthoz annyit Csiszárról: nem az első eset, hogy rádióban vezet műsort, ugyanis sok évvel ezelőtt (amikor a Juventus még normális adónak volt mondható) vasárnaponként volt egy közkedvelt műsora Apukám világa címmel. Tehát nem egy újonc jollyjoker ő.

bag 2009.11.23. 18:57:20

@Bloodscalp: nem, féreértitek, Bocskor takarodjon a szőke agyhalottal együtt!

epres négercsók 2009.11.23. 19:04:47

Rengeteg kommentet olvastam el ebben a témában a rádiók megszűnése előtt és az újak megszületése után.
Amire jutottam:
- A Csiszár egy magamutogató ripacs
- BBV-t lehet fikázni, de azért a Ganxtát a Sláger szimpátiájától függetlenül mindenki letette, úgyhogy már bele se hallgattam.
- Klassz-nak adtam 2x1 órát, pénteken, illetve ma. Ebben a kettő órában 3 számra emlékeztem, amik azért maradtak meg péntekről, mert az eredeti (egyébként jó) szám gagyi alteros magyar feldolgozása - ismételve. Vagyis pocsékabb, mint a Petőfi (elnézést minden Petőfi fan-tól. Azon lehet ott is vitázni, hogy jó-e ott a zene vagy nem, de az vitán felül áll, hogy naponta minimum 3x ismétlik ua 20 számot)
- Klassz-on hallottam az Ortutay Dórát híreket olvasni. Hát az ő nevét jópár évvel ezelőtt hallottam először, de ilyen unottan és ennyire válogatottan érdektelen hírt felolvasni (vezető hír: köd van az M5-ösön), hát ez kész.

Ja, és a végére egy kis poén: pénteken betelefonált Sándor, és kérte a Pókerfészt, küldi a feleségének, és üzeni neki, hogy vasaljon tovább xD
A színvonal...

nextdoor · http://www.lelenc.hu 2009.11.23. 19:06:28

Grafológia=íráselemzés
Azt hiszem, a tipográfiai tervezést, a tipográfia eszközeivel való hatás elérésére való törekvést hiányolod.
Egyébként kb. igazad van

Bloodscalp 2009.11.23. 19:08:21

@bag:
én egyedül vok:)
miértnem tudod azt mondani szeressed őket és kész...
én jenőt nem kedvelem és apukájja világa egy ...volt..szerintem

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.23. 19:11:30

most akkor a Neo az mszp rádiója, a Class meg a Fideszé?

Miizu 2009.11.23. 19:13:12

Tök jó, hogy a plakátokra felkerültek az emberek, hogy ki marad, de mivel arcról fingom sincs kik ezek, nyilván hallgatni fogom a rádiót.. (legalábbis a bal oldalin levőket még sose láttam)

nem :C

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.23. 19:14:01

én azt nem értem amúgy, hogy miért nincsenek éjszaka műsorvezetők (és műsorok) egyik rádió kínálatában sem?

nyilván spórolnak.. de akkor is elzavarnának, ha azt mondanám, hogy én ingyen is nagyon szívesen vezetnék műsort náluk az éjszaka közepén, mert piszok jól mutatna az életrajzomban, hogy x ideig egy országos rádióban dolgoztam? (nem mintha lennének ilyen ambícióim, csak úgy eltűnődtem)

epres négercsók 2009.11.23. 19:15:44

@Miizu: Bal oldalin a baloldali ferdelábú muksó a Kovács Áron. Róla én is összesen annyit tudok, hogy a csigakettő főműsoridejében ő bohóckodik abban a táskás műsorban.
Az a rettentő ronda hapsi mellette meg - ha minden igaz és jól látom - a Csiszár Jenő.

Dr Kangörény 2009.11.23. 19:32:15

@lifelike: Te ezek szerint fordítva gondolkozol, mint az emberek többsége.

A mutyi azért ment, hogy kitegyék a másik két rádió szűrét, mert azok nemzetközi felügyelet alatt álltak, ezért nem tudták nyomatni a pénzt a pártoknak. (Pedig megtették volna, az tuti.)

De aki szerint csiszár, meg kovács áron jobb rádiós, mint a másikak, annak az ízlése szart sem ér.

arany_ember 2009.11.23. 19:41:02

Szerintem a grafológia pont annyira ugyanaz, mint a tipográfia, mint az alkímia és a kémia, vagy az asztrológia és a csillagászat.
De kérdésem: mik a reklámgrafológia elemei, amit használtál volna? És hogyan?

kultúrpesszimista 2009.11.23. 19:42:19

Csiszár egy szánalmas ripacs... Hol van már az Apukám világa-féle frissesség és progresszió? Tényleg kezet foghatna a BB-párossal, akik a rádiózás legaljai...

Ha rádiózás: Fiala és Puzsér. Csakis.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.11.23. 19:44:55

@Grafter: Ha csak ennyit tud, nem is lesz az: "A jövőbeli, bizonytalanabb dolgok ábrázolására egy talpatlan, jobbra dőlő betű típus jobban illett volna, míg a stabilitás, maradás hangsúlyozására megfelelő egy talpasabb, álló írás."

mert ez így elég ergya

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.11.23. 19:45:55

@arany_ember: kb:)

sarlatánság rulez
(már ha sokat lehet vele keresni:))

Messidor 2009.11.23. 19:46:35

A Csiszar egyszer mar bejelentette visszavonulasat,tarthatta volna a szavat.Radios musorvezetonek egyebkent nem volt olyan borzalmas,a Tv-s musorai nagyon szarok voltak,riporternek csapnivalo-szerintem.

borovi 2009.11.23. 19:58:54

De hát ki hallgat rádiót, amikor van a készüléken CD-lejátszó is?!

rszvsz 2009.11.23. 20:00:03

@epres négercsók:

"Ja, és a végére egy kis poén: pénteken betelefonált Sándor, és kérte a Pókerfészt, küldi a feleségének, és üzeni neki, hogy vasaljon tovább xD
A színvonal... "

... már jobb, mint a láger rádió elmúlt 7 éve alatt. Ott 0 db poén hangzott el. Bár aki Bocskor meg Boros vartyogását humornak érezte, hát annak az izlése szart se ér.

Annó szerettem Csiszárt és rühelltem Jáksót (Balázst ne említsük, mert ő megélhetési idióta), B-B tirpák párost is ejtettem - zenére vágytam.

A 2 adón az elmúlt 3 munkanapon több zenét adtak le mint a 2 ősi román szaron 7 év alatt.

Mondjuk szimpi volt Jáksóban és Blamázsban, hogy nem nyavalyogtak, mint a 2 megélhetési lágeres.

Ellenben azóta voltak olyan betelefonálók is, akik örvendeztek a cserének.

Amúgy meg Csiszár oké, de kicsoda Grafter, aki nem ismeri? Tizenéves pöcs? :/

Frank99 2009.11.23. 20:37:37

sztem meg ennyi:
reggelente álmos szemmel a melóba menet hallgattam a hülyéket, és sokat röhögtem. utána a helyi Helikont hallgattam Keszthelyen, küldtem soxor trafipaxot és egyéb hírt, amit az uton láttam.
ennyi.
Majd 19-én meghallottam a hányadékot, amit azóta akárhányszor odakapcsolok, ahol általatok Láger rádiónak hívott adó található, azonnal kapcsolok tovább, mert xar a zene, a reggeli duma meg kiábrándító....úgyhogy most már a Helikont hallgatom reggel is. a fos az fos lesz, lehet okádni a B-B csapatra, sokan szerették, többen, mint ahányan utálták.
legalább a helyi rádiók előretörnek a BUZIK hátrányára.

ennyi

gonoszzsiga 2009.11.23. 20:50:50

Hát ízlések és pofonok.
Ami a zenei kínálatot illeti, a neo-t számomra hallgathatatlan, a másik néha elmegy.
Ami a B+B-t illeti, aki nem szerette, eddig se volt muszály őket hallgatni, persze tudom, hogy a legszebb öröm a káröröm. Mindenesetre ha átmennek a neora, remélem csak úgy vállalják, ha azonnal kidobják a zenei szerkesztőt!

sportoutlet.hu · http://www.sportoutlet.hu 2009.11.23. 20:51:36

Csiszár Jenő rendkívül művelt, és előszeretettel csillogtatja ezt a tudását mondások idézésével:
Újságban olvastam a rádiófreki kiosztásról a nyilatkozatát:
Ez csak vihar egy lavór vízben (gyk: helyesen pohár vízben), vagy ki ne emlékezne az emlékezetes Apukám világa régi Petőfis műsorbeli orbitális beszólására: Isten koporsóját sem őrizték ingyen. (gyk: Jézus koporsóját). Nem baj, ha valaki hülye, csak ne érezze okosnak magát.

aCsászár 2009.11.23. 21:08:48

@epres négercsók:
A baj csak az, hogy sötét vagy ezekhez a dolgokhoz. Nem a "széphangú" védelmében, de nem vezető hír, amiről beszélsz, hanem "először is a legfrissebb hírek az utakról". Mivel én is szakmabeli vagyok, kicsit több rálátásom van ezekre a dolgokra, mint neked. A többi megállapításoddal nem vitatkozom, de itt tárgyi tévedést állítottál be tényként, ami ostobaság.

aCsászár 2009.11.23. 21:15:14

Egyébként én sem örültem a másik kettő megszűnésének, főleg amiatt, ahogy ezek az újak nyertek. Persze ízlések és pofonok, de szerintem így előre sokkal szélesebb a Class zenei kínálata, mint a Neo-é és az eddigiek szerint nagyobb nevek is vannak náluk, mint a másikban.

kultúrpesszimista 2009.11.23. 21:22:35

@Blassius:

Na erről van szó... azért van egy csekélyke kivétel: a Rádió Q-n reggelente Fiala szórakoztató és kellemes tud lenni, máskor meg idegesítő, de még így is unikális stílus az éterben, illetve a Civil Rádión és a Tiloson is vannak - természetesen - nagyon jó zenék. Ezeket leszámítva az összes adó egy kalap fos valóban.

epres négercsók 2009.11.23. 21:40:42

@aCsászár: Annyiban javítanálak, hogy 1. nem tette hozzá, hogy "először is hírek az utakról". Legalábbis abban az egyben nem, de többet nem is hallgattam tőle, egy órával később már mondhatta is éppenséggel.
2. Valamint a sötét vagyok kijelentésedet ignorálnám is - attól, hogy Neked ez a szakmád, ezért értelemszerűen értesz hozzá, én meg nem, ez nem feltétlenül engem minősít. Én is oszthatnám az észt az én szakmámból, az enyém is jó speciális, aztán a végén odavágnám, hogy sötét vagy, mert nem értesz hozzá.
Btw, biztos hallottad már, hogy nem kell tudni pudingot csinálni ahhoz, hogy megítéld, jó-e vagy sem.
Lehet, azóta már bemondja. De akkor nem mondta be, és ez a tény akkor sem változik, ha te vagy szakmád gyöngye.

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.11.23. 21:51:44

@sportoutlet.hu: "Isten koporsója..." Hmmm. Lehet, hogy ez a Csiszár mégis tud valamit:D

vagye1 2009.11.23. 22:25:10

Csiszár valóban jó volt az Apukám világában de ennek már vagy 10 éve, azóta sehol nem alkotott maradandót, valóban érekes, hogy most benne látják a megváltót.
Pénteken délután kocsiban ülve hallgatta, egy kívánságműsort, hát lehidaltam, hogy véletlenül minden hallgató csak egy számot kért, senki nem mondott nevet címet. Nyilvánvaló volt, hogy a sok beérkezett üzenet közül azokat válogatták ki, akik ilyesmit kértek és bármit rá lehetett sütni, és már meg voltak az eladandó számok. Ilyentt azért egy kis vidéki rádió sem produkálna ilyen sután.

Jegkoko 2009.11.23. 22:56:20

Halgathatatlanul szar a két uj adó, a zenei kínálat meg egyenesen botrányosan szarr.Ezeknél még a danubius is fényévekkel jobb zenéket af adott

Forest (törölt) 2009.11.23. 23:03:36

Konkrétan a Juventus jött ki ebből a legjobban.
A két "új adót" nem igazán nevezném minőségnek. Lovász Laci, és Ganxta mint BBV pótlék? Hát basszus már az is durva hogy egy kommenten belül említem őket . Egy alkoholista bizniszrepper, meg egy saját hangjába szerelmes "rádiós", ezt hallgatni a Bumeráng helyett? Szánalmas produkció Bocsiék után.
Nagyon remélem hogy hatályon kívül helyezik az ORTT döntését, felállítanak egy normális médiatestületet, és újra előveszik ezt az elcseszett kérdést.
Nem miattam, hanem egyszerűen azért, mert kihagyták a képletből a rádiók legitimitásának alapját: A hallgatók számát. (Gyk: A reklámbevétel ezt elég jól reprezentálja)
Ennyi.

autosave 2009.11.23. 23:04:55

nem értem miért kell az FM-et az adó nevébe... anno az AM korszakban még lehetett értelme, ma már a DVB környékén az FM nem érték...

na még valami, szigorúan szubjektív magánvéleményem: szar és szar a két új adó. nagyon petőfis akart lenni mind2 szerintem...

Coligny 2009.11.23. 23:14:12

Tudom, hogy nem túl népszerű a véleményem, de nekem nagyon tetszik a Neo műsora, régen röhögtem annyira mint ma reggel, ez a Zana egy őrült. Amikor elképzeltem, ahogy az eccerű Sláger-rajongók remegő kézzel váltanak adót a Slayer hallatára, hát, jó volt na. Komolyan mondom hallgatom mióta megy, és olyan zenéket hallottam rádióban, amikre sose gondoltam volna. Most így hirtelen a The Cult és a Pearl Jam neve ugrik be. Emellett szerintem élvezhető arányban keverik az arányokat, meg lehet találni sokmindent a kínálatban. No de, bocs az offért. A Classnak eddig egy esélyt sikerült adni, de egy mulatós- közeli borzadályt játszottak, így nem bírtam tovább. Majd próbálkozom máskor.

Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.11.23. 23:20:02

@rszvsz: köszi a fiatalítást! :D Csiszárra emlékszem, sőt arra is, hogy anno még jó műsort is tudott csinálni...azóta ez az önbizalommal arányosan csökkent

kultúrpesszimista 2009.11.23. 23:21:01

@Grafter:

azóta ez az önbizalommal FORDÍTOTTAN arányosan csökkent... Nem?

kultúrpesszimista 2009.11.23. 23:26:19

Aki valami egyedire vágyik, egy emberi hangvételre, és nem ismerné:

www.radioq.hu/index.php?page=musor&musor=41

Nem csak értelmiségieknek!

kinney 2009.11.24. 00:59:36

ha csak az eredeti témánál, a hirdetéseknél maradunk:
imádom, amikor a reklámosok nekiállnak "tudományosan" kielemezni a (konkurrens) reklámokat.
lövésem sincs, hogy a talpas vagy a talpatlan betük fejezik ki jobban a "jövőbeli bizonytalan dolgokat", akármit is jelent ez.
szvsz ezek a plakátok tök egyértelműek, könnyen értelmezhető és jól megjegyezhető az üzenetük. lehet bárhogy is ragozni, de minden reklámnál kizárólag ez számít.
szerintem kicsit sokat magyarázol bele a plakátokba, ami öreg hiba...

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2009.11.24. 02:10:50

@Forest: "A két "új adót" nem igazán nevezném minőségnek. Lovász Laci, és Ganxta mint BBV pótlék?"

Ember! Pótlék???

Azért ha olvasgattad a cikkeket - és főleg a kommenteket - talán van rálátásod, hogy a váltás legüdvözítőbb eleme, hogy a bumerángot (meg az őket alkalmazó rádiót) eltűntették a fenébe! NEM kell pótolni őket, az a lényeg, hogy az új adás MÁS legyen!

Ráadásul: sláger rádió, mint "minőség"? Gondolkozz már, miket írsz le! Szarozhatod a két új rádiót (mert még rászolgálnak), de ne nevezd már az előző két fost "minőségnek"!

ubu1 2009.11.24. 03:22:55

Nagyon egyszerű. A "Ki jön? Ki marad?" kérdésekkel saját létük bizonytalanságát jósolják meg előre. Mint tudjuk, a nemzetközi helyzet fokozódik (most már szó szerint is), úgyhogy szerencsére egyáltalán nem biztos, hogy a Class FM hét évig marad.
Ez olyan freudi elszólás, mint mikor az MTV óriásplakátján megjelent a (csak nagyjából idézek) "Ha ön terrorista lenne, melyik TV-t foglalná el?" felirat. Az öszödi beszéd nyilvánosságra kerülése óta ott sem szívesen emlékeznek erre a kampányra.

vauvauvau 2009.11.24. 03:32:45

Az exrádiók magukra vessenek. Nem fizettek 3 milliárdot az MSZP-nek és a Fidesznek.
Most a szerencsétlen két nagy párt éppen a választások előtt, amikor a legnagyobb szüksége lenne a milliárdok elsikkasztására, kitől fog lopni?
Én sajnálom a két nagy nemzeti pártot, de biztosan majd valakitől tudnak pénzt lopni...

whale 2009.11.24. 06:55:50

Tipográfia, te sügér!:)
A grafológia, az emberi folyóírás elemzése lélektani szempontból. Személyiségkép, kompetenciák ilyesmi...
Reklámgrafológia, na bazmeg. Amikor a hülye okoskodik....

Ladyb 2009.11.24. 07:40:39

@Szakbarbár: egyetértek.
A Sláger és Danubius (főleg az előbbi) frekvenciáját töröltem az autórádióból, most jobb híján juventust hallgatok.

Jegkoko 2009.11.24. 08:05:51

@Kobunko: Ha szwerinted a sláger meg a bumeráng annyira rossz volt akkor miért futott ez a műsor 10 évig ugyan azokkal a műsorvezetőkkel?Furcsa mód más rádiók reggeli műsorait évente cserélgetik és nem jön benekik egyik műsorvezető se.Arrol nem is beszélve hogy pár éve nyert a bumeráng vmi komoly nemzetközi díjjat is.

kutyuska 2009.11.24. 08:09:02

Mintha egy Genesis klippet látnék: " We can't dance"
A további ötleteik is ilyen eredetiek lesznek?

MakiMuki 2009.11.24. 08:22:01

Jézusom! Minek ír okoskodó blogot az, akinek halvány lövése sincs arról, hogy mit jelent az a szó, hogy grafológia? És utána sem kér elnézést és nem javítja ki, hanem tovább okoskodik, hogy reklámgrafológia? Egy jótanács a bloggernek: előbb tanulni, tanulni, tanulni és csak utána írni.

Terézágyú 2009.11.24. 08:55:37

Nem unjátok még? A borosbocskor is szar, meg a jáksó is szar, meg a csiszár is, meg a kovácsáron is...??

Akkor ne hallgassátok. Ők a mai magyar kereskedelmi rádiózás arcai. Ha egyikőjük se tetszik, akkor sokkal valószínűbb, hogy en bloc a kereskedelmi rádiózást nem szeretitek.
Akkor viszont ezt írjátok le. Hozzátéve persze, hogy tudomásul veszitek, hogy x ezer (millió?) embernek viszont ez tetszik...

Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.11.24. 09:00:40

@Naked Lunch: Tanultam, tanultam, tanultam...hidd el!Többek között ezt is :)

pyromaster 2009.11.24. 09:09:39

@arany_ember: Kedves aranyember! Tényleg csak jószándékkal:
A grafológia kicsit más, mint a tipográfia, az alkímiának semmi köze nincs a tudományos alapokon nyugvó kémiához, az asztrológia pedig nem több, mint dogmágra épülő csiillagjóslás, szemfényvesztés, míg a csillagászat (a profi) kőkemény fizika és matematika.

De kérdésem: mik a reklámgrafológia elemei, amit használtál volna? És hogyan?"

kultúrpesszimista 2009.11.24. 09:13:07

@Terézágyú:

Te most kiket, mit akarsz védeni? A sokmillió agyhalottat, akik legyekként repülnek rá a szarra? Vagy magát a szart?!

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.24. 09:13:10

Nincs rádióm, csak mp3 formátumú National Geographic, Discovery és Spektrum hangfájlokat hallgatok!

Droidfigyelő (törölt) 2009.11.24. 09:26:29

@Naked Lunch:

Tényleg van olyan, hogy reklámgrafológia, de kétségtelen, hogy fából vaskarika ízű az elnevezés, mert, ugye, hol van itt a kézírás. A lényeg: kb. a tipográfia pszichológia hatása, vagy fordítva, ha el akarok érni vmit pszichologice, milyen betűtípus és tipobasz kell hozzá. Nagyon tudományosan hangzik, de csak egy újabb amerikai címke valamin, ami nagyjából azóta megvan, hogy van marketing.

Tibike15 2009.11.24. 09:26:39

Sokkal jobbak, mint a Bochkorék

kultúrpesszimista 2009.11.24. 09:27:14

@Tibike15:

gratulálok... a fos is hígabb, mint az szilárd ürülék.

Terézágyú 2009.11.24. 09:57:14

@kultúrpesszimista:
"Te most kiket, mit akarsz védeni? A sokmillió agyhalottat, akik legyekként repülnek rá a szarra? Vagy magát a szart?! "

És az neked miért jó, hogy agyhalottaknak nevezel embereket?
Ha te annyira a magaskultúra felől közelítesz, akkor tudnod kéne, hogy a "magaskultúra" éppen attól az (többek között), mert van "tömegkultúra" is. Ha nincs ez utóbbi, akkor "magas" sincs...
Örülj neki, hogy te ott fent, a magasban vagy :)
Megjegyzem, biztos vagyok benne, hogy egy csomó ember van, aki a te ízlésedre mondhatná, hogy "gagyi", mert ők meg nálad is magasabban vannak...

Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.11.24. 10:07:26

@pyromaster: Örülök, hogy van, aki nem egyből szarozik, hanem előbb megkérdezi miről is van szó.

Nem tudom, mennyire ismered a grafológiai vizsgálat elemeit, a reklámgrafológia is hasonlóan épül fel. Fontos a térbeli elhelyezés (jobb, bal, fent, lent), a zónák, a hurkok, oválok, többletvonalak, dőlés stb.

Nyilván egy bejegyzésben nem lehet mindenről írni, mert ez nem az a műfaj, de ha valakit tényleg érdekel a dolog, az elérhetőségeim fent találhatóak, szívesen mesélek róla.

kultúrpesszimista 2009.11.24. 10:07:44

@Terézágyú:

Hidd el, én nagyon örülök és megbecsülöm a helyzetem. Elitista vagyok és büszke vagyok rá. De amit írtál a tömeg- és az elitkultúra viszonyáról, nem feltétlen igaz: vannak teljesítmények, amelyek önértéküknél fogva is becsesek és méltandók. Nem hinném, hogy Goethe csak az akkori kommersz bulvárlapokhoz számított értékesnek, de említhetnék millió más példát. Agyhalottnak meg nem a kulturális ízlésük okán hívom az embereket, mert az következmény már, hanem az igénytelenségük okán, amelyről javarészt azért maguk is tehetnek. Embereket, akiket megvezetnek, akik nem mutatnak hajlandóságot arra, hogy egyénileg hozzanak markáns értékítéleteket produktumok felett (legyen az egy rádió adó és annak zenei kínálata) vagy bármi más, akik híján vannak a szellemi és kulturális fejlődés igényének nem tudok másnak hívni, csak agyhalottaknak. Nemcsak áldozatai ennek a rendszernek, de előídézői is. Ne feledd: nem gyerekekről, hanem "elvileg" felnőttekről van szó.

"Megjegyzem, biztos vagyok benne, hogy egy csomó ember van, aki a te ízlésedre mondhatná, hogy "gagyi", mert ők meg nálad is magasabban vannak... "

Lehetséges, de keresem ezt a csomó embert. És ha meg is találnám őket (vagy valaki szembesítene a véleményükkel, amely számomra mérvadó lenne), nem lennék rest fejlődni. Nem miattuk, magam miatt. És ez egy lényeges különbség!

Terézágyú 2009.11.24. 10:21:17

@kultúrpesszimista:
"Nem hinném, hogy Goethe csak az akkori kommersz bulvárlapokhoz számított értékesnek, de említhetnék millió más példát."

Nem erre gondoltam. Egyszerűen arról van szó, hogy ha MINDENKI Goethét olvasna, akkor az nem számítana magas kultúrának. Igen, önmagában ettől, hogy mindenki ezt olvassa.

A te szavaidból is üvölt az, hogy valami attól elit, hogy kevesen élnek vele. Ha mondjuk a kedvenced Goethe, de megtudnád, hogy borosbocskor folyamatosan ebből idéz a rádióban, akkor fogadni mernék, hogy elvetnéd Goethét... :)

"Lehetséges, de keresem ezt a csomó embert. És ha meg is találnám őket..., nem lennék rest fejlődni. Nem miattuk, magam miatt."

És akkor elvetnéd a korábbi kedvenceidet? Pl. most lenézed a könnyűzenét, mert te Bachot hallgatsz, de ha jön egy magasabb, aki azt mondja, hogy Bach szar, hallgass Bartókot, akkor egyből váltasz? :) És ha jön valaki, hogy Bartók gagyi, hallgass Stockhausent, akkor újra váltasz? :) És nemcsak váltasz, de le is nézed azt, aki "leragadt" Bachnál, vagy éppen Bartóknál? :)

Neeem, neeem, te biztosan nem nézed le azokat... :)

kultúrpesszimista 2009.11.24. 11:11:51

@Terézágyú:

Szemlátomást minimálisan sem értetted azt, amit írtam és ami a célom volt vele. Sebaj.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2009.11.24. 11:28:51

@Jegkoko: "Ha szwerinted a sláger meg a bumeráng annyira rossz volt akkor miért futott ez a műsor 10 évig ugyan azokkal a műsorvezetőkkel?"

Tehát akkor a barátok közt is egy minőségi és jó sorozat, hiszen 11 éve fut, javarészt még mindig ugyanazokkal a szereplőkkel.

"Arrol nem is beszélve hogy pár éve nyert a bumeráng vmi komoly nemzetközi díjjat is."

Komoly, ha ennyire emlékszel rá :D némi guglizás és bumráng-oldal böngészés után két díjról olvastam a honlapjukon, az egyiknek a nevét sem írták le, csak hogy Arizonában kapták, az EMMI-díjat pedig az a társaság ítéli oda, amelyik a sláger rádió tulajdonosa is. Ha én odaítélek magamnak egy általam alapított díjat, neves rádiós leszek?

MakiMuki 2009.11.24. 13:07:41

@Droidfigyelő: Azért nem értem, hogy miért "tipográfiát" ír mindenki, mert az a szó nyomokban nem emlékeztet a grafológiára, nem igazán lehet összekeverni a kettőt. Nem lehet hogy a tisztelt blogger a "reklámgrafika" szóra gondolt?

ubu1 2009.11.24. 22:08:40

Elnézést, így szól pontosan, amit fentebb írtam: "Ha Ön forradalmár lenne, melyik televíziót foglalná el?"
És sokan reméljük, hogy a "Ki jön? Ki marad?" kérdésre nemsokára megnyugtató választ tudunk adni: A Danubius visszajön, a Class FM pedig nem marad.

szöszkehölgy 2009.11.26. 13:05:42

Részemről mindegy eltakarodhatott volna. Én reméltem, hogy lesz igazi vér frissítés!!!!
süti beállítások módosítása