Azt mondják kutyával, kisgyermekkel és „jó nővel” mindent el lehet adni, még akkor is, ha az égvilágon semmi köze nincs a terméknek, vagy szolgáltatásnak a fent említett három népszerű figyelemfelkeltő „eszközhöz”.
Kicsit más a helyzet, ha non-profit szervezetekről van szó, adott esetben olyan civilekről, akik éppen a beteg gyermekek vagy árva kutyák és cicák megmentése érdekében vívnak komoly harcot évről-évre adónk 1 %-áért.
Idén is közeleg az adóbevallás és az 1+1% leadásának időpontja, ezzel párhuzamosan gombamód szaporodnak az újabb és újabb meggyőző társadalmi célú hirdetések (TCR).
Vannak azonban olyan szervezetek, amelyek tavalyhoz képest nem álltak elő új ötlettel, inkább a jól bevált (vagy inkább költséghatékony) régit alkalmazzák idén is. Így tesz például a REX Kutyaotthon is, amely az „1%-os versenyben” 2008-ban a 4. legtámogatottabb szervezet volt.
Ez az eredmény nem meglepő, hiszen a képen látható hirdetés az eddigi egyik legmeghatóbb és egyben leginkább sokkoló felhívás. De éppen ebben rejlik "értéke" és hatékonysága is. Hiszen aki valaha tartott kisállatot, nagyon is megérti milyen érzés lehet elveszíteni kedvencét. A képnek ugyanakkor egy sokkal mélyebb mondanivalója van, amely mindenki számára tökéletesen érthető és átérezhető, ez pedig, az édesanya elvesztésének az érzése (jelen esetben védtelen kiskutyák szemszögéből). A kép hangulatát tovább fokozza a vörös (vért idéző) sávból kivilágító fehér felirat.
És hogy miért van szükség ilyen drasztikus megoldásra?
Gondoljunk csak bele, milyen alapokon nyugszik a civil szervezetek működése. Nonprofit lévén nem értékesítenek terméket és nem kínálnak olyan szolgáltatást sem, amely valódi nyereséget jelentene az egyes ember számára. Így miután tevékenységük nem a fogyasztói hiány mérséklésére épül, fennmaradásuk időről időre a támogatásoktól függ. Létezésük mégis indokolt, hiszen olyan közös értéket képviselnek, amelyet társadalmilag mindenki elismer és pozitívan ítél meg. Az, hogy mindezt támogatjuk-e, már mindenkinek egyéni morális felelősségén és lelkiismeretén múlik.
Ha Te sem döntöttél még 1 %-odról, és gyakran látogatsz blogokat, a bloggerunió kezdeményezésének köszönhetően a bejegyzések közt egyre több oldalon bukkannak fel olyan hirdetések, melyek segítenek a döntés meghozatalában.