Nem is igazán elemzésnek, inkább gondolatébresztőnek szánom az alábbi írást.
Nem oly rég az interneten böngészve az alábbi banneres hirdetésen, annak is a következő mondatán akadt meg a szemem: „Magyar földből Magyarországnak”
Első gondolatom az volt, hogy a cég talán titokban Morvai Krisztinát alkalmazta szövegíróként.
Mindenesetre érdekesnek találtam, hogy egy egyébként német tulajdonú cég ezzel az érvvel próbálja meggyőzni magyar vásárlóit. Persze a magyar föld kérdése évek óta vita tárgyát képezi hazánkban, pláne az EU csatlakozásunk óta, sőt az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt kap a magyar termékek fogyasztásának népszerűsítése is, tehát a szövegválasztás nem is olyan meglepő.
Kérdés, hogy mindez egy egyszerű nemzeti szemléletű hirdetés, amely bízik a lakosság magyarság- és felelősségtudatában. Vagy egy jól célzott marketingfogás, amely az egyre erősödő Jobbik (11 %) antiglobalizációs elméletén és az általuk egyre gyakrabban hangoztatott Magyarország a magyaroké, a magyar föld a magyaroké szlogeneken alapszik.
Ez utóbbi sem lenne alaptalan, hiszen az EP választás nagyon jól bizonyította, hogy a népszerűtlen kormánypolitikának köszönhetően egyre többen gondolják úgy, hogy "az új erő" szlogenjei jelenthetnének megoldást a jelenlegi helyzetre. (Az leszögezném azért, hogy szerintem nem.)
Mindenesetre elgondolkodtató, hogy egy ilyen tényező mennyiben befolyásolhatja a fogyasztókat a döntéshozatalban.
A nemzeti cserép
2009.09.16. 15:37Címkék: jobbik nemzeti tetőcserép creaton
A bejegyzés trackback címe:
https://grafter.blog.hu/api/trackback/id/tr331386446
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
venator 2009.09.18. 14:37:42
szerintem nincs miért hüledezni, épp az a baj, hogy ez nem természetes. mondjuk a német tulajdon némiképp árnyalja a képet.
dániában az égvilágon minden terméket úgy neveznek, hogy "danske" a krumplitól a papucsig. és minden dobozon és minden kertben és üzlet előtt ott van a dán lobogó.
dániában az égvilágon minden terméket úgy neveznek, hogy "danske" a krumplitól a papucsig. és minden dobozon és minden kertben és üzlet előtt ott van a dán lobogó.