Elképesztő, hogy meddig ér el a marketingkommunikáció keze, úgy tűnik, még Isten sem maradhat ki a reklámiparból, Ő is kampánytéma lett. De mi is ez valójában?
A kampány a londoni buszok oldalán megjelent feliratokra („Probably there is no God, now stop worrying, enjoy your life! „) válaszul született kishazánkban. A brit cégek úgy próbálták eladni a termékeiket, hogy Isten nemlétezésére hivatkoztak. Ez egy egészen újszerű, morális kérdéseket felvető próbálkozás.
Szerintem egy mélyen vallásos ember igencsak rossznéven veszi, ha egy ilyen feliratot lát az utcán és nem feltételezem, hogy ezek után valaha is megvásárolja az adott terméket. Őszintén szólva ez még egy kevésbé hívő számára is visszatetszést keltő.
A visszavágó a magyar villamosok és buszok hátoldalán szereplő felirat: „Ha nem lenne Isten, akkor kellene igazán aggódnunk.”
Grafológiai szempontból vizsgálva a szöveget, a talpas betűk használata itt indokolt. Az emelkedő sorok lelkesedést, pozitív hozzáállást sugallnak, ugyanakkor az Isten felé tartást is szimbolizálják. Azt viszont nem igazán tudom értelmezni, az „akkor” szó miért van dőltre szedve. A szöveg alatt lévő nyílban szereplő honlapcímet érdemesebb lett volna vagy a szöveggel vagy a lapszéllel párhuzamosan ábrázolni.
Összességében a kivitelezés nem rossz, a buszokon való megjelenítéssel sincs gond, és várom már, hogy mikor állnak elő különféle matricázós gerillamegoldásokkal. Az azonban számomra továbbra is kérdéses, hogy mi ennek az egésznek a célja. Hiszen Magyarországon nem jelentek meg „Isten ellenes” plakátok. Így szimplán teleplakátolni buszokat sokak számára azt a benyomást keltheti, hogy itt egy csapat, akik hittérítő munkát folytatnak és válság idején van arra pénzük (és azt mindenki tudja, hogy ilyen formában hirdetni nem olcsó), hogy Istent reklámozzák vele.
Valójában nem érzem túl célravezetőnek a britek reklámötletét. Sőt, szerintem erre ellenkampányként plakátokat készíteni ugyanennyi értelme van, hiszen, ha Isten létezik, nincs szüksége reklámra!