Isten betörése a reklámiparba

 2009.06.11. 12:19

Elképesztő, hogy meddig ér el a marketingkommunikáció keze, úgy tűnik, még Isten sem maradhat ki a reklámiparból, Ő is kampánytéma lett. De mi is ez valójában?

A kampány a londoni buszok oldalán megjelent feliratokra („Probably there is no God, now stop worrying, enjoy your life! „) válaszul született kishazánkban. A brit cégek úgy próbálták eladni a termékeiket, hogy Isten nemlétezésére hivatkoztak. Ez egy egészen újszerű, morális kérdéseket felvető próbálkozás.


Szerintem egy mélyen vallásos ember igencsak rossznéven veszi, ha egy ilyen feliratot lát az utcán és nem feltételezem, hogy ezek után valaha is megvásárolja az adott terméket. Őszintén szólva ez még egy kevésbé hívő számára is visszatetszést keltő.

A visszavágó a magyar villamosok és buszok hátoldalán szereplő felirat: „Ha nem lenne Isten, akkor kellene igazán aggódnunk.”

Grafológiai szempontból vizsgálva a szöveget, a talpas betűk használata itt indokolt. Az emelkedő sorok lelkesedést, pozitív hozzáállást sugallnak, ugyanakkor az Isten felé tartást is szimbolizálják. Azt viszont nem igazán tudom értelmezni, az „akkor” szó miért van dőltre szedve. A szöveg alatt lévő nyílban szereplő honlapcímet érdemesebb lett volna vagy a szöveggel vagy a lapszéllel párhuzamosan ábrázolni.

Összességében a kivitelezés nem rossz, a buszokon való megjelenítéssel sincs gond, és várom már, hogy mikor állnak elő különféle matricázós gerillamegoldásokkal. Az azonban számomra továbbra is kérdéses, hogy mi ennek az egésznek a célja. Hiszen Magyarországon nem jelentek meg „Isten ellenes” plakátok. Így szimplán teleplakátolni buszokat sokak számára azt a benyomást keltheti, hogy itt egy csapat, akik hittérítő munkát folytatnak és válság idején van arra pénzük (és azt mindenki tudja, hogy ilyen formában hirdetni nem olcsó), hogy Istent reklámozzák vele.

Valójában nem érzem túl célravezetőnek a britek reklámötletét. Sőt, szerintem erre ellenkampányként plakátokat készíteni ugyanennyi értelme van, hiszen, ha Isten létezik, nincs szüksége reklámra!
 

Címkék: isten hanemlenne

A bejegyzés trackback címe:

https://grafter.blog.hu/api/trackback/id/tr391178553

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.06.12. 09:09:25

A vallás a nép ópiuma - egy pap szerint Talán nem pont húsvét előtt egy nappal kéne ezt a témát elővennem, de a hír friss, nem én hoztam fel, hanem egy vatikáni főmufti: Az ateizmus az élet kiváltságosainak luxusa, azoké, akik mindent megkaptak, azt a le…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szappan 2009.06.11. 14:05:10

amúgy itt mit reklámoznak?megnéztem a kampány honlapját, de nem jöttem rá

nemuccaszoc 2009.06.11. 18:23:25

Nagybritanniában ilyet ki sem tesznek, mert csak olyan megy ki ami igazolható. és aki nem hisz?

fecskelány 2009.06.11. 18:28:30

Hát, Istennek szerintem sincs szüksége reklámra, de azért valljuk be, sokan és sokszor elfeledkeznek róla, hogy VAN.

Nekem ezért tetszik a gondolatébresztő kampány. A honlap meg, amit szerintem reklámoz, egy jó hely és alkalom, hogy erről/ Róla beszélgessünk. A legjobb benne, hogy megszólítja és teret ad hívőknek és nem hívőknek egyaránt.

Érdekes, hogyha csak ez (gondolkodásra, beszélgetésre felhívás) van egy kampány mögött, nem pedig konkrét érdek, már furcsáljuk az egészet.

Palyazzz 2009.06.11. 18:31:37

Tényleg az teszi szánalmassá, hogy nem volt olyan kampány itthon ami az ellenkezőjét állította volna, így ők vitték le bulvárba a témát... sztem

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2009.06.15. 14:14:14

Ez egy gazdag magánember akciója volt, nem szervezet vagy egyház műve.

Külföldi Viktor 2009.06.25. 11:27:37

a reklámuniverzum istene amúgy is magyar, bizonyítékok itten láthatók:
napielet.hu/napi/rovat/reklama/3527/isten_baranyai_2

őröltbors · http://urespiritos.blog.hu/ 2009.06.30. 00:36:08

"A brit cégek úgy próbálták eladni a termékeiket, hogy Isten nemlétezésére hivatkoztak."

Ezt ugye viccnek szántad?:D Természetesen nem üzleti célú a hirdetés, egy British Humanist Association nevű szervezet indította a kampányt.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.07.29. 18:55:31

ma a főoldal miatt körbenéztem a bejegyzések között.

Ez nagyon gáz, milyen termék eladásáról beszélsz? Egy egyszerű ateizmus-reklám volt londonban, nem volt kapcsolt termék.

A magyar válasz meg egyértelmű öngól.
süti beállítások módosítása