Le a kifogásokkal! NINCS DE!

 2009.03.24. 14:00

 

Így hangzik a MédiaUnió által kezdeményezett 2009-es kampány, mely az egészségtudatosságra és a megelőzésre hívja fel a figyelmet.

A hirdetések a társadalmi célú reklámokhoz (TCR) híven olyan figyelemfelkeltő képeket, helyzeteket jelenítenek meg, melyekkel jól képesek hatni lelkiismeretünkre. Azonban a korábban említett 1 %-os reklámokhoz képest itt más motivációt jelenítenek meg, hiszen az adott egyén saját érdekére, egészségének megóvására hívják fel a figyelmet (azaz freudi értelmezésben az ösztön-ént szólítják meg). Ehhez a hirdetésekben az elrettentés eszközét próbálják alkalmazni, az elsőre talán humorosnak tűnő, mégis komoly és irónikus helyzetekkel.

Színek tekintetében nagyon jól szerkesztettek a plakátok. Egyrészt érdemes megemlíteni a domináns zöld hátteret, mely a kék, szürke színekkel társítva jól szimbolizálja a nyugodt, elkényelmesedett életet és egy általános belenyugvást a kialakult helyzetbe. Ebből próbál „felrázni” (a zöld kiegészítő színeként) a piros szín életteliségével, illetve felszólító és egyben tiltó tartalmával. A szlogen a piros-fekete kontrasztnak és a nagybetűknek köszönhetően önmagában is nagyon figyelemfelhívó.

A szöveg rövid, frappáns és lényegretörő. A feliratok esetében alkalmazott eltérő betűtípusok alkalmasak a figyelem felkeltésre és a kifogások és a valós helyzet közötti ellentmondás kiemelésére. Ugyanakkor a betűtípusok használatát nem érzem elég következetesnek. A felső felirat esetében a széles betűtalpakkal számomra inkább megerősítik a kifogásban foglaltakat, míg az alsó típusnál használt divatosabb, talp nélküli betűk a talp hiányával csökkentik a mondandó megalapozottságát és hangsúlyosságát. Szerintem a nyomatékosítás érdekében érdemesebb lett volna ezeket fordítva megjeleníteni.

A kampány készítői közvéleménykutatási adatokra alapozva nagyon jól összegzik és részletezik azokat a káros tényezőket és a hozzákapcsolódó kifogásokat, amelyek adott helyzetben felmerülhetnek. Az így bemutatott negatív magatartásmintákkal bizony nehéz szembesülni, de még nehezebb változtatni rajtuk. Ez személyiségünktől függően kisebb-nagyobb belső feszültséget (ún. kognitív disszonancia) gerjeszt bennünk. Ennek csökkentésére „gyártunk” különböző kifogásokat. A reklám szlogen azért is nagyon találó, mert szembesít ezekkel a közismert kibúvókkal, tovább erősítve a belső ellentmondást, rákényszerítve a változtatásra.

Szóval, ha ezek után még mindig lenne kifogásod, ki vele! Le vele!
 

Címkék: civil egészség 1% tcr kifogás médiaunió nincsde

A bejegyzés trackback címe:

https://grafter.blog.hu/api/trackback/id/tr701022371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sec.me 2009.03.24. 16:09:48

Nekem az tetszik legjobban ezekben a reklámokban, hogy ezek a kifogások sajnos nagyon is jellemzőek. Remélem, hogy valamilyen megoldási javaslatot is kínálnak majd és nem csak az elrettentés a cél.

eurOP · http://www.eupalyazat.blog.hu 2009.03.24. 16:29:16

A kezdeményezéssel, a kampánnyal csak egyet lehet érteni. Helyes.

A reklám pedig király szerintem, különösen a tv szpot, meg a zene alatta (jaj, az hattalmas), amikor az arc lagzin habzsolva eszik.

Támogassa mindenki a kezdeményezést! Még Sára baba, Te is! Ha van is ügy, NINCS DE:
www.youtube.com/watch?v=p6JSs3pRfdc

Rajtad is múlik!

Szappan 2009.03.24. 16:36:41

@sec.me: azt hiszem a megoldásokat már mindeni kívülről fújja, erre külön már nem kell felhívni a figyelmet: táplálkozz egészségesen, mozogj sokat, ne dohányozz, stb.

Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.03.24. 17:10:46

@sec.me: A MédiaUnió honlapján azt olvastam, hogy a kampány több lépcsős lesz és még ezután következik egy olyan szakasz, amelyben „ új, pozitív attitűdöket, konkrét cselekvésmintákat mutatnak be." Szóval várjuk az újabb plakátokat!

bódi 2009.03.24. 17:54:20

Én is kiváncsi vagyok a következő fordulóra, remélem legalább ennyire hatásos lesz. Bár pozitívnak lenni sajnos mindig nehezebb...