Kampány az anyázás ellen

 2009.07.29. 12:09

Nem nehéz kitalálni, mi ihlette a Szerencsejáték Zrt. munkatársait, illetve az általuk megbízott ügynökséget, hogy az új kampány a „Tolerancia a hétköznapokért” címet kapja, hiszen valljuk be, egyre több esemény utal arra, hogy a lakosság veszít a türelméből.  A kampány kivitelezésének egyes elemei ugyanakkor egészen furák.

Kevés értelmetlenebb plakát született, mint a képen látható "vicsorgókutyás" alkotás. Ha a cél a figyelemfelkeltés volt, akkor az sikerült, hiszen „Az állatok is szétszedik egymást. Csak nem az a vita tárgya, hogy ki, hogy nézett a közértben” szöveget legalább háromszor el kell olvasni ahhoz, hogy rájöjjünk, nincs semmi értelme. És őszintén szólva a vizuális megjelenítés sem sikerült túl jól.

Hasonlóan életszagú a másik, szarvasos plakáton szereplő tartalom: „ Az állatok is ölre mennek. Csak nem az a vita, hogy kinek az anyja hova menjen”.

A téma szempontjából legötletesebb és leghatékonyabb megoldást az utakon tanúsított toleranciát hangsúlyozó „anyázós” plakát nyújtja. Az első pillantásra fejfájás csillapító reklámra emlékeztető hirdetésből az irónikus hangvételű szöveg révén könnyen átjön a mondanivaló. Ráadásul egy olyan eldöntendő kérdés szerepel itt, amire normál esetben az ember lelkiismerete azt diktálja, hogy "igen" választ adjon és megpróbálja visszafogni magát.

A plakátokhoz egyébként  kiváló kihelyezési stratégia társul, hiszen sikerült olyan útszakaszok mentén megjelenni, ahol a leggyakoribbak (M7 mentén vagy épp a Margit körúton) a torlódások, így mindenkinek van ideje a dugóban ülve tanulmányozni és végiggondolni az olvasottakat.
 

Címkék: szerencse anyázás szerencsejáték toleráns

A bejegyzés trackback címe:

https://grafter.blog.hu/api/trackback/id/tr81275365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kom-mentalista 2009.07.29. 12:21:18

Szerintem az előző kampány is elég szánalmas, vagy inkább elkeserítő, ahol Kemény Dénes szájába adták, hogy "Hiszünk a szerencsébe". Nekik már csak az maradt?

Bíró Zoltan WWW.grain.hu · www.grain.hu 2009.07.29. 16:40:35

BÍRÓ VONZÁS: AVAGY A FOTON VONZZA-E A TÖMEGET?
grain.hu/birovonzas.htm

borsócska 2009.07.29. 16:47:24

"Ráadásul egy olyan eldöntendő kérdés szerepel itt, amire normál esetben az ember lelkiismerete azt diktálja, hogy "igen" választ adjon és megpróbálja visszafogni magát."
Szerintem inkább NEM a lelkiismeretes válasz (illetve az elvárt helyes válasz).

eurOP · http://www.eupalyazat.blog.hu 2009.07.29. 16:54:58

@borsócska:

Igen, NEM! így értsd.. :)

a mondat befejezése megadja a jelentést, ebben mindenki egyetért, sztem ez a lényeg.

szbszig 2009.07.29. 17:32:41

Az ominózus szöveget leginkább azért kell elolvasni háromszor, és azért nincs így semmi értelme, mert helytelenül van írva. Helyesen ez lenne:

"Csak nem az a vita tárgya, hogy ki hogy nézett a közértben."

Hiszen a második hogy a hogyan szónak a rövid alakja, és ezért a vessző nemcsak felesleges, hanem egyenesen megtévesztő...

nulacka 2009.07.29. 17:56:11

@szbszig: az hagyján, de ez nem kérdőmondatnak indult?

a_tom 2009.07.29. 18:08:25

A közértes utalás tényleg értelmetlennek tűnik.

Bár volt pár napja egy poszt a zolivagyok blogon(most nem találom, lehet törölték) ami pont arról szólt hogy nagyon dühös, mert a közértben a biztonsági őr követte és nézte!!! Lehet erre a mostanra már valószínűleg mindenki által ismert történetre utaltak :)

Pipas 2009.07.29. 19:05:25

@szbszig: Beleverték az áltsuliban, hogy a 'hogy' elé vessző kell. Szánalmas.

Á-gica 2009.07.29. 19:19:04

Kedves Blog író!
Hálásan köszönöm a munkám dícséretét, az utolós bekezdésben olvastottakban foglaltakat.
Üdv, Z. Ági

Pjotr Fjodorovics 2009.07.29. 19:26:51

@szbszig és @Pipas: szerintem pedig igenis kell a vessző, mert a "ki" és a "hogy(an)" kérdőszavak mint azonos szófajú és szerepű szavak felsorolása, amiket vesszővel választunk el (vd. össze: almát, körtét evett) A vessző akkor nem kell, ha úgy írod, hogy "ki és hogy(an) nézett".

Más kérdés, hogy szerintem is kérdő a mondat, így valóban kérdőjellel kellett volna zárni...

beerbearer 2009.07.29. 19:52:53

kérdő is lehet, de szerintem nem annak íródott. a "ki, hogy nézett a közértben" pedig az alárendelt tagmondat, így jó a pont, mivel a mondat első fele nem kérdés.

gepataki 2009.07.29. 20:19:47

nyomorult idiota mindenbe belekötö magyar modjåra lehuzzåtok a hosszu ideje egyetlen, valoban celjåt elerö, ugyes kampånyt.
gratulålok.
NAGYON JO A "HIRDETES", TÖBB ILYET ORSZÅGSZERTE!!!

que le 2009.07.30. 00:56:28

@gepataki: Ha ez neked tetszik...

Miért lenne ez magyar módi? Tudtommal minden országban létezik olyan, hogy kritika...

Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.07.30. 10:01:29

@gepataki: Hidd el, hogy még így is sokat finomítottam azon, amit eleinte le akartam írni, egyébként pedig nem csak lehúzás szerepel a bejegyzésben. De szerintem erről ne nyissunk vitát, viszont az érdekelne, miből gondolod, hogy ez a kampány elérte a célját?

nav 2009.08.07. 21:28:24

Értelmezhetetlen az egész. Ennél gyengébben nem lehet volna összehozni.

kispista2 2009.08.07. 22:31:08

@gepataki: Igazad van, a kampány elérte a valós célját, a közpénzek elsíbolását a pártok érdekében!

botranybotrany 2009.08.10. 17:35:18

Nekem tetszik ez a kampány. Pont most láttam valamelyik villamosmegállóban, ahol éppen villamospótlók járnak. Ennek következtében elég sok az anyázás.

Mi ebben az érthetetlen? Szerintem aki tud olvasni, felfogja.

Kell a vessző.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.26. 21:47:31

én a régi kettes út kivezetőjén láttam nap mint nap (biciklizés közben) az anyázós reklámot, és mindig az vetődött fel bennem, hogy hallott-e már káromkodást az ötletes "kreatív", amikor ezt a reklámot (micsodát) megalkotta: ti. az emberek nem a másik anyját küldik el valahova, hanem magát a másikat... az anyjába!
süti beállítások módosítása